خانه | اخبار اتحادیه | نمایشگاه امپکس گامی برای تحقق وحدت تشکل های صنعتی و اتحادیه های صنفی

نمایشگاه امپکس گامی برای تحقق وحدت تشکل های صنعتی و اتحادیه های صنفی

تشکل ها نهادهای غیردولتی وغیرانتفاعی فعال درجامعه هستند که درعرصه های سیاسی ، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایفای نقش می نمایند .تشکل های اقتصادی برآمده از رای وتصمیم اعضاء وفعالان اقتصادی آن حوزه تخصصی وحافظ منافع اعضاء درتعامل با
نهادهای حاکمیتی ، حلقه های بالادست وپا یین دست صنعت وحفظ منافع صنعت درصادرات وواردات محصولات تولیدی ،مواد اولیه وماشین آلات وتجهیزات مورد نیاز صنعت است .یکی ازفرازهای مهم حفظ منافع اعضاء توسط تشکل های ذیربط ، بهره برداری ازفرصت نمایشگاه تخصصی درمعرفی توانمندی های صنعت ونیز اشنایی با دستاوردها وفن آوری های مرتبط با بهبود کسب وکار اعضاء درسطح جهان است .نمایشگاه فرصتی بی بدیل است که برگزاری صحیح آن وتوجه به ابعاد مختلف تخصصی آن می تواند به رشد واعتلای صنعت وبه تبع آن پیشرفت واحدهای صنعتی وصنفی عضو بیا نجامدوازاین رهگذرچشم انداز مناسبی را پیش روی صنعتگران به منظور حداکثرسازی منافع حداقل نمودن مخاطرات قراردهد .درحوزه صنعت کفش سال هاست که درایران نمایشگاه تخصصی مرتبط با این صنعت برگزار می شود . چه در سال های اولیه که بتدریج نمایشگاه تشکیل وهویت یافت و چه در شش سال اخیرکه نمایشگاه امپکس باتدبیر تشکل های هفت گانه صنعتی
و اتحادیه های صنفی چرم ، یکف و کفش و صنایع وابسته ودر استاندارد بالاتری درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی تشکیل شده و هرساله گام هایی روبه جلو درمقایسه با دوره های قبل برداشته است ، در حال حاضر نیازمند تدبیربزرگان وپیشکسوتان این صنایع برای یافتن جایگاه شایسته زنجیره ارزش چرم و کفش ونیزدرتعامل با صنعت کفش سایر
صنایع وابسته در کشورهای همسایه نظیر تر یکه ، پاکستان،هند وصاحبان صنعت درکشورهایی نظیرایتالیا و… است . تمرکز بر توانمندی ها وتلاش های فعالان صنعت کفش
بریک رویداد تاثیرگذارودرعین حال که بتواند استعدادها وقابلیت های صنعت اشتغالزای کفش ایران وپیشینه درخشان تاریخی آنرا نمایندگی کند ، تضمین کننده وتثبت کننده جایگاه این صنعت درداخل وخارج ازکشوراست .

توسعه بخش خارجی نمایشگاه امپکس ازطریق برنامه ریزی مناسب ودعوت ازشرکت های صاحب نام و مشهور درسطح جهانی برای شرکت دراین رویداد مهم نقش واهمیت آن
را درمقایسه با رویدادهای مشابه درسایر کشورها به ویژه کشورهای رقیب اعتلا می بخشد ومجالی فراهم می کند که صنعتگرایرانی درتعامل با سایر بازیگران جهانی این صنعت مسیر رشد وتوسعه خودرا بشناسد و استراتژی مناسب وموفقی را درتوسعه کسب وکارخود تدوین نماید .ازدیگرسو ، کم رنگ شدن امپکس وایجاد تفرقه تشتت آرا دربین صنعتگران کفش کشور این موقعیت ممتاز راازجایگاه تاثیرگذارخود خارج وبه پوسته ای کم محتوا وکم اثر تبدیل می کند که شایسته صنعت کفش ایران نیست .اکنون که درآستانه برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی امپکس در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران که ازتاریخ
۲۹ مهر تا دوم آبان ماه سال جاری وبا حضوربیش از یکصدشرکت فعال درحوزه زنجیره چرم ، یکف وکفش وصنایع وابسته تشکیل می شود ، قرار داریم ، امید می رودکه نمایشگاهی
موفق و در خور صنعت با سابقه و اشتغالزا وتاثیرگذارکفش و چرم ایران در اقتصاد ملی برپا نما ییم وهرساله نسبت به بالنده ترشدن آن درمقایسه با سال های قبل بکوشیم .

همیشه و همیشه روی تغییرات تمرکز کنید ، از آن ها برای پویش حقیقت مفروضات افراد ، امید ها ، ترس ها و برنامه ها استفاده کنید

نویسنده: دکتر رضا توفیقی، دکترای بازاریابی بین الملل و کارشناس بازرگانی خارجی

منبع: مجله صنعت کفش

image_pdfimage_print

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ما را دنبال کنید

Pinterest
Pinterest
LinkedIn
Instagram
telegram